Téli tároláshoz tanácsok

A robogót tisztán rakjuk el télre. Mossuk le, majd menjünk vele néhány kört, hogy meg- és kiszáradjon..
Az akkumulátort, -akár savas, akár zselés- ellenőrizzük havonta, hogy fel van-e töltve. Legjobb megoldás, ha beszerzünk egy korszerű, automata töltőt. Autós akkutöltővel könnyen túltölthetjük a kis akksit, amitől tönkre is mehet.
Ha párás, hideg helyen áll a motor, a kipufogó végét érdemes bedugni, lezárni, a kártékony pára ellen.
Ha fémből készült a robogó benzintankja, töltsük teljesen tele, és ha van lehetőségünk rá, a karburátor úszóházakat engedjük le. A tele tank nem engedi a párát kicsapódni és fékezi a korróziót, az üres karburátor úszóházakban pedig nem válik ki a benzinből semmi csapadék, vízkő vagy üledék.
4 ütemű robogóknál ha tél előtt cserélünk olajat, akkor a régi olajban található oxidatív részecskék és savas kémhatású komponensek nem okoznak belső kémiai korróziót. Ha viszont nagy hőmérsékletingadozású helyen áll a motor, akkor összegyűlhet olyan mennyiségű pára stb. a friss olajban, ami aztán nem válik a későbbiekben a hasznára. Tehát ha 10-15 fok hőmérsékletű garázsban áll a motor, akkor tél előtt cseréljünk olajat, ha kint a szabadban, letakarva vagy fűtetlen helyen, akkor tavasszal.
A beindítás egy olyan kérdés, aminek előnye és hátránya is van. A rövid időre beindított motor kipufogójában és olajában is pára, kondenzvíz gyűlik össze, ami egyértelműen káros. Ez csak akkor távozik el, ha üzemi hőfokra melegítjük. A rövid időre, egy-két perce beindított motor sokkal károsabb, mint amennyire az hasznos, hogy a kenési helyeket átjárja az olaj. Ha esetleg havonta beindítjuk, akkor járassuk üzemmelegre, és menjen ez után még 5-6 percet legalább, esetleg enyhén emelt fordulaton (1500-2000 1/min).
Ha vízhűtéses a robogód, ellenőrizd a hideg előtt, hogy megfelelő fagyálló hűtőfolyadék van-e a hűtőrendszerben.
Ha ponyvával takarod le a robogót, ügyelj arra, hogy a motor ne nedvesedjen és rendesen szellőzzön. Hőmérsékletváltozás hatására pára csapódik le a ponyván, ami elősegíti a korróziót.